SusaWebTools
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کمیته فریزبی استان تهران
به سایت ما خوش آمدید

به مناسبت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) همایش کوه پیمایی خانوادگی روز پنج شنبه مورخه 28/1/93 ساعت

 8 صبح در پارک جمشیدیه تهران برگزار می گردد. همچنین ایستگاه فریزبی همراه با انجام حرکات نمایشی و آموزش به داوطلبین و دوستداران فریزبی به صورت رایگان دایر خواهد شد. از تمامی علاقمندان و خانواده های محترم دعوت به عمل می آید تا در این مراسم شرکت فرمایند. ساعت شروع همایش 8:30 صبح می باشد.

 

 




موضوع مطلب :

یکشنبه 93 فروردین 24 :: 11:53 صبح

تمرین فریزبی بانوان تهران پس از مدت ها انتظار بانوان علاقمند به فریزبی، اولین جلسه تمرین منظم و مطابق با قوانین بین المللی با هدف تشکیل چهار تیم منسجم بانوان با حضور سرکارخانم سودابه زبرجد (سرمربی) جناب آقای محمد بروغنی (رئیس کمیته فریزبی استان تهران)، سرکارخانم محبوبه یوسفیان (نائب رئیس انجمن فریزبی ایران) در بوستان طالقانی برگزار گردید.

در ابتدا ورزشکاران حاضر در تمرین به دو گروه نونهالان و بزرگسالان تقسیم شدند و پس از توضیحات اولیه خانم سودابه زبرجد در راستای آشنایی کلی با ورزش فریزبی تکنیک های اولیه (نحوه ی صحیح در دست گرفتن فریزبی، پرتاب، دریافت و...) به حاضرین آموزش داده شد، سپس تکنیک های فوق به مدت 90 دقیقه زیر نظرسرمربی تمرین و رفع اشکال صورت گرفت.تمرین فریزبی بانوان تهران

پروتکل تمرین جلسه اول (9 اسفند 92):

الف) آموزش نظری

ب) آموزش عملی

1. گرم کردن: 10 دقیقه

2. آموزش تکنیک ها (نحوه ی صحیح در دست گرفتن بشقاب پرنده، پرتاب، دریافت و...): 10 دقیقه

3. تمرین و رفع اشکال: 90 دقیقه

4. استراحت: 10 دقیقه

5. بازی تیمی-تفریحی: 45 دقیقه

6. سرد کردن: 5 دقیقه




موضوع مطلب :

یکشنبه 93 فروردین 17 :: 3:1 عصر

 

المپیک

هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در روز جمعه 31 می 2013 تصمیم گرفت که فدراسیون جهانی دیسک پرنده را در خلال ملاقاتشان در سنت پترزبورگ روسیه شناسایی نماید. WFDF   به عنوان یک هدایت کننده برای تمایی ورزشهایی که در قالب دیسک پرنده انجام می شود، می باشد.

رابرت ناب راچ، سرپرست WFDF   می گوید: از این که WFDF  برای پیوستن به خانواده المپیک شناسایی شده است، استقبال می کنم و ما تعهد جامعه دیسک پرنده را به استانداردها و ایده آل های درج شده در منشور المپیک تایید می نماییم. ارزش های قوی ما در راستای روح بازی در زمین بازی و خارج از زمین، همواره این اصول را منعکس کرده است. ما از کمیته اجرایی و اداری IOC به جهت حمایت و تشویق ایشان و همچنین ازاعضایشان و هیئت های راهنما و ورزشکاران به خاطر اشتیاق و تعهدشان به روند کار، کمال تشکر را داریم.

کمیته بین المللی المپیک در اطلاعیه رسمیش خاطرنشان کرد که هیئت اجرایی EB، شناسایی موقت فدراسیون جهانی دیسک پرنده، WFDF را پس از تکمیل معیارهای IOC توسط این فدراسیون،اعلام نموده است. EB ذکر کرده است که WFDF فدراسیونی با رشد سریع با تعداد زیادی جوان طرفدار با پایه ریزی آموزشی قوی بر اساس ایده ال های المپیک، مساوات جنسیتی و هدایتگری خوب شامل رعایت اصول WADA می باشد. EB به فدراسیون برای ورود به خانواده المپیک خوش آمد می گوید.

راش فرد اظهار می کند که مورد شناسایی قرار گرفتن فدراسیون توسط IOC امروزه یک نقطه عطف مهم برای ورزشهای دیسک پرنده بوده و به این ترتیب برنامه های توسعه این ورزش برای عموم مردم در کشورهای مختلف قویا حمایت می شود و این اتفاق به منزله باز شدن دری برای اعضای ما جهت شناخته شدن کمیته المپیک ملی آن ها می باشد. با این وجود این شروع یک سفر طولانی است. چرا که ما چشم به راه توسعه ورزشهای فریزبی و به انجام رسانی تمامی معیارهای قید شده توسط IOC هستیم و روزی به نتایجی برابر با ورزشهای کنونی بازی های المپیک هم در حیطه تعالی رشته های مختلف فریزبی و هم در حیطه اقتصادی خواهیم رسید. WFDF به 33 فدراسیون ورزشی دیگر که توسط IOC شناسایی شده ولی در حال حاضر در برنامه بازی های المپیک قرار ندارند پیوسته است.

فداسیون جهانی دیسک پرنده، WFDF بدنه هدایت کننده بین المللی کلیه ورزشهای دیسک پرنده است. از سال 1985 که WFDF بنیان گذاری شد، توسعه این ورزش سرعت گرفت و امروزه آلتیمیت و سایر رشته های دیسک، یکی از ورزشهای با رشد سریع در جهان می باشد که این به واسطه سادگی قوانین اصلی، سرعت بازی، خود داوری و انجام این ورزش از سوی جوانان و جنسیت های مختلف بوده است. WFDF تخمین می زند که در حال حاضردر سراسر جهان 5/7 میلیون عضو فعال در رشته های مختلف فریزبی شامل آلتیمیت، آلتیمیت ساحلی، دیسک گلف، فری استایل، گاتز و حرکات میدانی وجود دارد. امروزه WFDF معرف 59 انجمن عضو در 56 کشور می باشد. WFDF به عضویتGAISF (در حال حاضر Sport Accord) وانجمن جهانی بازی ها در سال 1995 درآمده است، که برای جذب منفعت 501(c) (3)، که شرکتی ثبت شده در ایالت کلورادو آمریکا می باشد، ن و دارای امضای WADA (در مورد کد ضد دوپینگ جهانی) می باشد.

مترجم : سودابه زبرجد

منبع : وب سایت فدراسیون جهانی فریزبی"WFDF"




موضوع مطلب :

سه شنبه 93 فروردین 12 :: 11:30 صبح
<   1   2   3   
درباره وبلاگ


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 13
  • کل بازدیدها: 58130
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


parsskin go Up

کلیه حقوق این وبلاگ برای کمیته فریزبی استان تهران محفوظ است